> > >   PROSTĚJOV EXTRA     -     názory, ohlasy, kritika   -   bez cenzury

Redakce za obsah těchto příspěvků nepřebírá žádnou odpovědnost.
Klikněte pro zvětšení...

Film o kostelech se ukázal lidem

vloženo: 28.02.2011           komentářů: 0

Město s pěti věžemi se představilo prostějovské veřejnosti

V pátek 25. února se uskutečnila již 25. akce prostějovského Fotoklubu a Galerie u Hanáka. Konala se veřejná premiéra filmového dokumentu o prostějovských kostelech a věžích.
Film nese název „Město s pěti věžemi“ a natočil jej filmař Jiří Dittmann ve spolupráci se svým kamarádem a kolegou Lumírem Jarošem a Videostudiem EVIS. Průvodce tohoto dokumentu byl prostějovský rodák a čestný člen Okrašlovacího spolku v Prostějově Ladislav Županič. Dittmann také prováděl scénář, točil, stříhal i režíroval. Je filmař, který má filmování v rodině dědičné, protože jeho otec byl velmi úspěšný předválečný filmový amatér a on na jeho tradici navázal. Filmování ho baví „odjakživa“.
Dokument nabídl pohled do historie i zákulisí kostelů: Povýšení Sv. Kříže, kostel Svatého Petra a Pavla, kostel Cyrila a Metoděje, kostel Sv. Jana Nepomuckého atd. „Tento projekt je mojí srdeční záležitostí, protože znám všechny prostějovské kostely, tak jak je málokdo zná, protože mám vlastní klíče od jejich věží, kam chodím opravovat věžní hodiny“ vysvětluje autor Jiří Dittmann.
Pro navození atmosféry na začátku programu zazpívala Pavla Zbořilová – Dittmannová a úvodní slovo pronesla radní a předsedkyně Okrašlovacího spolku v Prostějově Milada Sokolová.
„Při dnešní příležitosti si můžete zde u pultu zakoupit promítaný film na DVD za 50Kč nebo publikaci fotografií z minulého režimu Boba Pacholíka za 30 Kč “ upozornil návštěvníky šéf Fotoklubu Albert Halmo.
„Musím říct, že dokument je velice výstižný, chyběly mi informace o radnici, protože to je také věž. Podle mě měl být představen i Husův sbor, ale jinak to bylo velice pěkné. Myslím, že to bylo obohacující pro návštěvníky, kteří Prostějov neznají“ řekla svůj názor prostějovská hygienička Zuzana Bartošová.
Film si na DVD můžete zakoupit v elektru ELMAT (vedle Galerie u Hanáka).

Zdroj fota: pozvánka na akci

Jakub Čech

autor: Jakub Čech

přidat komentář            zobrazit komentáře

> > >   náhodná fotka

Náhodná fotka z Fotogalerie Prostějov

>  PROSTĚJOVSKÁ 112

26.10.2017

Byl to žert.
V podvečer přijato telefonické sdělení o tom, že někdo přemístil oznamovateli kolo, zatímco byl v posilovně a uzamkl ho nedaleko původního místa. Vyslána hlídka. Kontaktován oznamovatel. Kolo se nacházelo zhruba 20 metrů od posilovny a bylo zamčené dvěma zámky. Muž měl obavu cizí zámek sám přestřihnout, proto přivolal hlídku. Zjištěno, že kolo skutečně patří šestačtyřicetiletému muži. Za přítomnosti hlídky, řetízek sám přestřihl. Kdo bicykl poponesl opodál a uzamkl se zjistit nepodařilo.

26.10.2017

Neměl zámek.
V odpoledních hodinách přijato sdělení o podezřele se chovajícím muži, který do křoví uschovává jízdní kolo. Na místo, k prověření události vyslán okrskář. Zjištěno, že čtyřiapadesátiletý muž neměl zámek, a tak si chtěl kolo uschovat ve křoví. Jednalo se o staré dámské kolo, které dostal od kamaráda. Strážník zkontaktoval i jeho. Tvrzení čtyřiapadesátiletého muže bylo pravdivé. Kolo mu kamarád přenechal z důvodu svého zdravotního stavu a neschopnosti na něm dál jezdit

26.10.2017

Na dohodu zapomněl.
Půl hodiny před polednem přijato na lince 156 oznámení o uzamčení dvou jízdních kol k sobě, na hlavním hřbitově v Prostějově. Vyslána hlídka. Na místě kontaktován oznamovatel. Pětapadesátiletý muž uvedl, že k jeho kolu si někdo uzamkl další kolo a on nemůže odjet. Během rozhovoru s oznamovatelem se k hlídce přihlásil pětatřicetiletý muž a sdělil, že se starším mužem jsou spolupracovníci a ráno při příjezdu na hřbitov se domluvili, že si kola uzamknou jedním zámkem k sobě. Vše se vysvětlilo. Starší muž na to v průběhu dopoledne zapomněl, a proto si myslel, že druhé kolo je cizí.

21.10.2017

Hledaná osoba.
Při dohledu na veřejný pořádek v centru města si strážníci povšimli na Hlaváčkově náměstí slečny, která se podobala osobě, po které Policie ČR vyhlásila pátrání. Hlídka dotyčnou zadržela. Následně byla předvedena na obvodní oddělení.

20.10.2017

Otevření bytu.
V nočních hodinách přijata SMS zpráva, o výjezdu hasičů k otevření bytu. Na místo vyslána i hlídka MP. Po otevření dveří bytu nalezena na zemi ležící jednadevadesátiletá žena. Ta upadla a volala o pomoc. Přivolána sanitka ZZS.